önskelista inför 2009 års säsong

Det finns så fantastiskt många vackra pelargoner.

I år känner jag att jag vill ha tulpanblommande pelargoner, rosenpelargoner, doftpelargoner och unikpelargoner i massor! Och så äggskalspelargoner såklart!

Här är några olika jag vill ha:

  • Mrs Kingsbury, hade förra året men dog under vintern
  • Mosaic Silky, hade också förra året men dog även den under vintern
  • Charity, samma sak med denna, kanske kanske har mamma ett överlevande expemplar
Nä, jag ger upp, det är ingen idé jag gör en lista, för jag inser hur lång den blir....

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Charity har jeg ferdigrotet, den er din hvis du vil ha den ;) Og Mrs Kingsbery kan jeg godt rote en stikling til deg. Har en sto plante i lysthuset.

2009-02-07 @ 20:58:31
Postat av: Elisabeth

Vi blir sikkert enig om et bytte. Du kan jo se om du finner en brokbladet til meg iløpet av sommeren. Jeg behøver jo ikke å ha noe tilbake igjen med en gang.



Mrs Kingsbery er nå satt til roting, vi får krysse fingrene for at det går bra ;)

2009-02-09 @ 11:06:43
Postat av: Elisabeth

Nå er dine stiklinger straks klare for postgang. Iløpet av 1-2 uker, så skal jeg sende de, så sant været tillater det.

2009-03-15 @ 00:04:25
Postat av: Karin

Tack för alla tips! Jag får köpa några olika och se vilka som blir favoriter. :)

Ja visst är Stjärnflocka vackra! Jag köpte en mörkröd/rosa, har en ljusrosa sen innan också. Underbara blommor! Jag visste inte att de finns i mörklila och vit/grön - får jag kika på! Nu ska jag absolut testa hönsgödsel jag med, men med måtta då eftersom det var starkt.

Nu ska jag kika runt här på din pelargonblogg! Ha det så bra!

2009-04-10 @ 20:20:13
URL: http://babyimagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0